maanantai 14. tammikuuta 2019

Vammaiskortin QR-koodin tiedot

Tilasin juuri vammaiskortin. Siihen saa tehdä toiselle puoelle QR-koodin linkistä, jossa kerrotaan tärkeimmät asiat minusta. Tämä blogijulkaisu on linkkini :)

Tärkeimmät asiat, jotka minusta haluan kertoa ovat:

  • Minulla on liikkumista rajoittava synnynäinen CP-vamma, diplegia spastica
  • Vamma aiheuttaa jäykkyyttä ja hallitsemattomuutta lihaksiini
  • Joskus jännittäessä vamma vaikeuttaa puhettani, koska äänihuuleni jännittyvät myös tahtomattani
  • Älyyn ja ajatteluun vamma ei vaikuta 
  • Kuljen pääosin sähköpyörätuolilla
  • Avustaja auttaa minua päivittäin tarvitsemissani asioissa
  • Minulla on aviomies ja meillä on vuonna 2014 syntynyt tytär
  • Käyn töissä
  • Minulla ei ole kehitysvammaa eikä muita CP-vammaan mahdollisesti kuuluvia liitännäisvammoja
  • Hoitotahtoni on, että elvytetään viimeiseen asti. Mikäli olen täysin aivokuollut, saa minun hoidon lopettaa. Silmien liike kuitenkin riittää täysipainoiseen elämään. Elimeni saa luovuttaa hyötykäyttöön, jos kelpaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti